Nederlanders in Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu Nederlanders in Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu

Nederlanders in Florence

Door: esmeeinflorence

Blijf op de hoogte en volg Esmee

17 Juni 2012 | Italië, Firenze

Ciaociao

Tijd voor mijn alweer 2-na-laatste blog… En er zat weer veel oranje in. Denk je ver weg te zijn, maar neehoor, Nederland komt gewoon naar Florence toe…

Maandag ben ik naar Perugia gegaan, het stadje waar ik eigenlijk wilde gaan studeren. Uiteindelijk ben ik blij met de keuze van Florence, het is een prachtige stad maar allemaal nog kleiner (in ieder geval wat ik heb gezien) dan Florence. En ik vond het ook opvallen dat het oude stadscentrum heel mooi is, maar wat eromheen ligt is allemaal minder mooi om het maar even zo te zeggen…
Om een uurtje of half 1 kwam ik aan in Perugia, waar ik de bus naar het centrum moest pakken. De vrouw in het hokje vond mij niet zo aardig omdat ik haar bestookte met vragen welke bus ik moest nemen etc, maar ja, ik ben ook maar een tourist! Ze vertelde me dat een buskaartje 1.50 kostte, ik was natuurlijk niet zo slim geweest en had niet gepind van te voren. Dus ik naar een pin automaat lopen, pakte die geen buitenlandse passen… Uiteindelijk heb ik al mijn klein geld bij elkaar gesprokkeld, 1 miste nog 1 cent. Na het doorzoeken van mijn hele tas, bleek er ergens in een klein vakje nog 1 cent te zitten: LUCKY ME!! In het oude centrum aangekomen heb ik lekker rondgelopen, en ben ook de kleine schattige echte italiaanse straatjes ingelopen. Na alles een beetje te hebben gezien en een lekker broodje op een bankje te hebben gegeten, ben ik weer teruggegaan naar Florence. Was een erg fijn dagje.

Dinsdag heb ik in de ochtend ontbeten met een croissantje en een koffie in de zon met Dor (in zijn pauze vlakbij de school). Daarna heb ik lekker in het zonnetje gezeten en informatie over Elba opgezocht, niet zo’n bijzonder dagje dus.

Woensdag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik daarna met Babet lekker in de zon gaan zitten. S’avonds hebben we samen pizza gegeten en daarna zijn we met een groepje mensen (oa. Ook duiters…) naar de wedstrijd gaan kijken op een groot scherm. Het was natuurlijk helemaal niks dus op de helft zijn we maar afgehaakt. Daarna ben ik nog even wat gaan drinken met Dor.

Donderdag ben ik weer lekker in de zon gaan liggen en begon het al veel warmer te worden in de stad. S’avonds heb ik een paar daagjes Elba geboekt (maandag t/m woensdag).
Vrijdag heb ik weer ontbeten met Dor en daarna ben ik naar een zwembad buiten het centrum gegaan met Babet. Heerlijk in de zon gelegen en gezwommen, want het was ontzettend warm (boven de 30 graden). Daarna heb ik heerlijk thuis gegeten en zijn we met dezelfde Duitse meiden als waarmee we voetbal hadden gekeken en nog een paar Zuid-Amerikaanse meiden uitgegaan. Dat was erg gezellig.

Zaterdagochtend ben ik na een kort nachtje op tijd opgestaan om het tweede Nederlandse hoogtepunt van deze week te gaan bekijken: het huwelijk van prinses Carolina. Om 11 uur ben ik de deur uitgegaan en zag ik de auto van de koningin en de rest van de familie langsrijden. Ik dus heel snel naar boven (de kerk waar ze ging trouwen ligt op een punt waar je de hele stad uit kunt kijken, best wel een aardig eind omhoog dus) maar het mocht niet baten: iedereen was al binnen.
Dus ik wachten, en wachten, en nog meer wachten in de volle zon! Tot ik uiteindelijk 2 Nederlandse mensen hoorden praten over dat ze contact hadden met een bewaker binnen die ze kenden over dat iedereen om 2 uur naar buiten kwam! En uiteindelijk heb ik dus ook iedereen kunnen zien: de koningin, Alexander, Maxima! En als de kers op de taart kwam een kwartier later ook de bruid naar buiten. Die hield niet echt van alle aandacht en stapte snel de auto in… Gelukkig was er een documentaire op de Nederlandse tv waar ik nog even goed kon zien hoe mooi ze eigenlijk was!

En vandaag heb ik bijna de hele dag binnen gezeten: het was zo ontzettend warm. Ik heb lekker uitgeslapen, opgeruimd en wat italiaans geoefend. Om een uurtje of 6 ging ik de deur uit om een Nederlands teamgenootje van de hockey te ontmoeten die hier ook 6 weekjes gaat verblijven! Dat was heel gezellig! We hebben samen een aperitivo gedaan en zijn daarna nog even naar de wedstrijd gaan kijken. En nu is het alweer zondag. Tijd om de laatste dingetjes klaar te maken voor mijn tripje naar ‘de parel’ ofwel ‘het Sint Maarten’ van Italie: Elba. Ik ben benieuwd.

Enne, jammer van het voetbal, maar ik heb gelukkig nog Italie om heel hard voor te juigen!!!
Hele dikke kus


  • 18 Juni 2012 - 08:56

    Mary:

    Bofkontje.:) veel plezier op Elba. Xxx

  • 18 Juni 2012 - 16:49

    Opa En Oma Los:

    Jij blijf maar op stap gaan het was gisteren nog leuk maar moesten weer gauw weg voor het voetballen maar dat viel weer tegen jammer knuffel opa en oma groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Florence

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Rugzak vol herinneringen

27 Juni 2012

Elba!!

17 Juni 2012

Nederlanders in Florence

11 Juni 2012

La bella.... ZWEDEN

31 Mei 2012

Dutch time
Esmee

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 10394

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 30 November -0001

Florence

Landen bezocht: