Elba!! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu Elba!! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu

Elba!!

Door: esmeeinflorence

Blijf op de hoogte en volg Esmee

27 Juni 2012 | Italië, Firenze

Hoi iedereen,
En dit is dan de laatste week… Het is onvoorstelbaar hoe snel het voorbij is gegaan en ik heb het gevoel dat ik nu nog extra moet genieten, terwijl ik dat natuurlijk al 4 maanden doe. Sorry voor mijn late blog maar ik heb geen tijd meer gehad aangezien mijn vrienden hier nu zijn.

Maandag ben ik natuurlijk opweg gegaan naar Elba. De reis ging allemaal helemaal goed. Ik vertrok om 10 uur vanuit Florence met een bus die mij rechtstreeks naar Piombino Maritimo bracht (waar de boten naar Elba gaan). Daar kwam ik om iets over 12 aan en om 1 uur zat ik op de boot, helaas wel binnen want er was geen bovendek. Op Elba aangekomen moest ik met de bus naar mijn hotel toe, helaas had ik de bus die 1 keer in het uur gaat net gemist, dus moest ik een uurtje wachten.

In het hotel werd ik heel vriendelijk ontvangen. Ik heb daar lekker mijn spullen weggezet en ben even 2 uurtjes op het strand gaan liggen. Daarna heb ik een lekkere douche in het hotel genomen en ben ik gaan eten in een restaurantje! Beetje raar als je daar aankomt en vraagt: “ik wil graag een tafel voor, euh, 1 persoon…”. Maar ik heb gezellig met mijn ‘buren’ gepraat en het personeel was ook gezellig dus ik vermaakte me prima. Na het eten ben ik een scherm op gaan zoeken om het voetbal te bekijken, aangezien Nederland eruit ligt ben ik even overgestapt op Italie dit jaar!

Toen dat afgelopen was ben ik lekker mijn bed in gedoken. De volgende dag ging de wekker weer om 8 uur om lekker uitgebreid te gaan ontbijten met het ontbijtbuffet. Daarna heb ik een beetje rondgevraagd in het dorpje wat de beste manier was om het eiland te zien en iedereen raadde me hetzelfde aan: de scooter! Het idee vond ik een beetje eng, maar ik heb het wel 5 keer gevraagd en iedereen zei dat het heel rustig is op het eiland en dat het prima kan. Ik had maar 1 dag en wilde toch wel echt het eiland zien, als ik met de bus zou gaan moest ik elke keer een uur wachten aangezien die maar heel weinig gaat en in de middag ineens een paar uur niet meer. Dus ben ik op zoek gegaan naar een scooterverhuur. En dat lukte in het volgende dorpje.

Met de scooter ben ik een heel groot deel van het eiland overgegaan, en inderdaad, het verkeer was echt heel goed te doen. Hele stukken dat ik bijna geen een auto tegenkwam, alleen bij de dorpjes natuurlijk iets drukker. Op sommige plekken heb ik lekker een duik genomen en even in de zon gelegen en daarna weer verder gegaan. Het was echt prachtig, heel veel mooie natuur, prachtig wegen langs de kustlijn en hele mooie stranden. Om 7 uur moest ik de scooter weer inleveren, toen ik de bus wilde nemen ging er pas weer 1 (de laatste!!!) om 9 uur, dus heb ik lekker in dat dorpje bij een ‘snackbarretje’ gegeten.

Na de busreis ben ik lekker gaan slapen. Woensdag zou alweer mijn laatste dag zijn en dan zou ik weer op tijd weg moeten om de enige bus te halen naar Florence, dus besloot ik (na een meevaller van de belasting) nog een dagje bij te boeken. Die dag ben ik met de bus naar Porteferraio gegaan en heb daar even rondgelopen. Na een uurtje besloot ik weer terug te gaan omdat ik anders nog de hele middag daar moest blijven door de bussen en zoveel was er nou ook niet te beleven. Daarna ben ik nog heerlijk op het strand gaan liggen. S’avonds had ik een crêpe gehaald als avondeten. Daarna ben ik naar de zonsondergang gaan kijken: PRACHTIG!! Na een lekker ijsje ben ik weer lekker op tijd gaan slapen.

Donderdag mocht ik op tijd op om nog 1 keer van het buffet te genieten en om half 11 begon ik weer aan de terugreis. Dat vond ik wel jammer, k had erg genoten op Elba. Het is een heel mooi eiland, je kunt er lekker tot rust komen en er zijn super mooie stranden. Ook zijn de mensen er heel aardig en is er veel minder massatoerisme. Ik wil er zeker nog wel een keertje terugkeren. Om een uurtje of 6 was ik weer in Florence. Toen heb ik met Babet gezellig een hapje gegeten.

Vrijdag heb ik niet zo heel veel bijzonders gedaan. Om een uurtje of 5 ben ik met Sarah (meisje uit Weesp) lekker op een plein gaan liggen. Daarna hebben we een pastaatje gegeten en zijn we uitgeweest met Dor.

Zaterdag was ik heel moe, dus heb ik een beetje gerommeld en schoongemaakt thuis. Smiddag’s heb ik nog een wandeling gemaakt door de stad en s’avonds ben ik op tijd gaan slapen (wat vrij moeilijk gaat, omdat het zo ontzettend benauwd is).

Zondag ben ik met Sarah naar een zwembad geweest. Het was echt ENORM druk, er was bijna geen plek meer om te liggen. We hebben heerlijk gezond maar voornamelijk gezwommen want het was super warm. Om 5 uur begon het een beetje dicht te trekken dus zijn we naar huis gegaan. We hebben lekker gegeten en daarna was er vuurwerk bij de rivier omdat het een feestdag was: San Giovanni. Daar hebben we gezellig naar zitten kijken en om 11 uur was het dan zo ver: ik mocht mijn vriendin en haar vriendje ophalen van het station!!! Dus nu zijn we gezellig samen. Wat wij deze week hebben gedaan zal ik in mijn volgende blog schrijven, want nu ga ik weer verder genieten van mijn laatste week!

Heel veel liefs

ps. Ik zal nog even wat foto's uploaden bij de afgelopen weken.

  • 27 Juni 2012 - 08:31

    Mary:

    Hoi Esmee, weer gezellig om je ondernemende aard mee te lezen. Ik wens nog een fantastische laatste week in Florence toe. Xxxx


  • 27 Juni 2012 - 17:24

    Opa En Oma Los:

    Het was weer een gezellige blog maar wanneer is die niet gezellig geweest je doet niet anders als genieten vel liefs van Opa en Oma groetjes xxxxxxx

  • 28 Juni 2012 - 20:12

    Milou:

    Jajajaja,.. het is bijna zover, mijn aller, aller, allerliefste zusje komt lekker bijna bijna bijna terug.
    En dan ga ik haar helemaal ondersteboven knuffelen (:

    Can't wait!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Florence

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Rugzak vol herinneringen

27 Juni 2012

Elba!!

17 Juni 2012

Nederlanders in Florence

11 Juni 2012

La bella.... ZWEDEN

31 Mei 2012

Dutch time
Esmee

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 10398

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 30 November -0001

Florence

Landen bezocht: