La bella.... ZWEDEN - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu La bella.... ZWEDEN - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu

La bella.... ZWEDEN

Door: esmeeinflorence

Blijf op de hoogte en volg Esmee

11 Juni 2012 | Italië, Firenze

Heeeee (Hoi in het Zweeds),

Het lijkt weken geleden dat ik een blog heb geschreven, ook al was het maar 1.5 week. Dat komt natuurlijk omdat ik alweer veel heb gedaan. Het weekend nadat mama weg was ben ik vrijdagavond uitgeweest met Babet en vriendinnen die bij haar op bezoek waren.

Maandag heb ik wat dingetjes geregeld voor de universiteit Leiden en heb ik een beetje door de stad gewandeld. S’avonds kwam een israelisch vriendinnetje (Ayala, daar hebben jullie eerder over gelezen) haar spullen halen. Ze was van plan hier in Italie te gaan studeren en wilde haar spullen daarom hier achterlaten maar heeft uiteindelijk besloten dat ze haar familie en vrienden niet achter kon laten. Daarna hebben we nog wat gedronken en heb ik mijn spullen ingepakt voor mijn tripje.

Dinsdagochtend was het weer zo ver: om half 7 moest ik de bus hebben naar Pisa. Daar aangekomen ging het allemaal vlot en om +/- 1 uur ben ik geland in het mooie Zweden. Ik werd verwelkomt met een enorme hagelbui, maar dat maakte niet dat het minder mooi was. De busreis naar Stockholm keek ik mijn ogen uit: het was enorm groen en er waren ontzettend veel bomen en hele velden waar geen huizen of fabrieken op zijn gebouwd.

In Stockholm aangekomen stond Sofia op me te wachten op de afgesproken plek en zijn we samen naar haar huisje gegaan om mijn koffertje daar neer te zetten en even om te kleden. Daarna zijn we de stad ingegaan en hebben we lekker rondgelopen. Ze vertelde me dat er een “eet festival” was met allemaal tentjes uit allerlei verschillende landen, dus daar zijn we heengegaan om te eten. Daarna was er een optreden van haar neef in het “jazzcafé” van Stockholm dus daar hebben we naar gekeken. Om een uurtje of 10 waren we allebei heel moe dus zijn we lekker naar huis gegaan en op tijd ons bed in gedoken.

Woensdagochtend hebben we rustig aan gedaan en zijn we daarna weer door de stad gaan lopen, in een ander deel natuurlijk. Als lunch hadden we lekkere broodjes gehaald en die hebben we in een park opgegeten. Daarna zijn we naar een deel van de stad gegaan wat een beetje alternatief is. Een deel waar niet veel toeristen komen, maar ik had natuurlijk de eer om met een echte zweedse de stad te verkennen. In de namiddag was er muziek in een heel groot park. We hebben een wegwerp BBQ gekocht en zijn lekker gaan BBQ-en. In de avond hadden een paar van Sofia’s vrienden toegang tot een exclusief feestje voor muzikanten, en wonder boven wonder mochten wij daar ook naar binnen. Dat was erg gezellig.

Ook donderdag hebben we weer lekker rustig aan gedaan in de ochtend. Die dag was het tijd om de shopstraten te gaan verkennen. Een paar erg leuke (en originele) winkels met spullen die je hier nergens kunt kopen: H&M, VILA en ga zo maar verder… Daarna zijn we naar het andere toeristische gedeelte van Stockholm gegaan: het oude stadscentrum. Dat was erg leuk met kleine straatjes en een paar mooie oude gebouwen. Om een uurtje of 6 hadden we het wel weer gehad met wandelen en zijn we naar de supermarkt gegaan om avondeten te kopen. Thuisgekomen heb ik een griekse maaltijd voor Sofia gekookt om haar te bedanken dat ik bij haar mocht slapen. Daarna hebben we een film gekeken en zijn we gaan slapen.

Vrijdagochtend moest Sofia werken (ze werkt als bakker dus moest om 5 uur de deur uit, met als voordeel dat ze al om half 2 klaar was). Om een uurtje of 11 ben ik richting haar werk gegaan en heb daar een beetje rondgelopen en daarna zijn we (VERRASSING) weer door de stad gaan wandelen en naar het voetbalstadion geweest waar ook concerten en dergelijke worden gegeven om daar rond te kijken.

Om 5 uur gingen we naar huis om ons om te kleden en zijn we vertrokken naar een restaurantje. We wilden tapas eten maar dat was helaas vol dus zijn we in een soort eetschuur beland… Neehoor, dat viel best mee, maar gewoon een stuk vlees met patatjes. Daarna gingen we naar een club genaamd Summer: daar moet je geweest zijn als je in Stockholm bent geweest. Dat was leuk, er waren 9 verschillende zalen met 9 verschillende soorten muziek.

Zaterdagochtend werden we rond 10 uur wakker. Nadat ik mijn spullen had gepakt zijn we de deur uitgegaan om broodjes te kopen en hebben we op een uitzichtspunt over de stad lekker ontbeten. Daarna zijn we via het oude stadsgedeelte teruggelopen naar het station waar ik op de bus moest stappen en toen was het avontuur alweer voorbij. De terugvlucht ging helemaal goed en om 10 uur savonds was ik weer in het bella Florence.

Vanochtend heb ik wat dingen voor school geregeld. Daarna heb ik met Babet geluncht. Om 6 uur begon de wedstrijd Italie-Spanje, die hebben we met Babet en Meghan in een pub gekeken. Daarna ben ik met Dor naar een aperitivo geweest en nu is het weekend alweer om.

Morgen ga ik naar Perugia (de stad waar ik eerst heen wilde gaan) om te bekijken of ik wel de goede keuze heb gemaakt met Florence en de rest van de week heb ik nog geen speciale plannen. Het is een beetje jammer want Jurgen zou misschien komen maar dat gaat niet meer door en ik was er wel vanuit gegaan dus nu heb ik 2 weekenden niks gepland en is iedereen dan ongeveer weg. Maarja, daarna komt mijn lieve vriendin Dineke alweer met haar vriendje en tot die tijd is er nog genoeg te doen en te bezoeken dus dat komt goed!

Heel veel liefs!

Ps. Foto’s komen later, het is al laat en ik moet morgen weer op tijd op.



  • 11 Juni 2012 - 07:12

    Mary:

    Zo globetrotter, je vermaakt je goed :) mooie tijden! Denk aan je. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Florence

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Rugzak vol herinneringen

27 Juni 2012

Elba!!

17 Juni 2012

Nederlanders in Florence

11 Juni 2012

La bella.... ZWEDEN

31 Mei 2012

Dutch time
Esmee

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 10401

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 30 November -0001

Florence

Landen bezocht: