Eerste 2 dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esmee Los - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esmee Los - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen

Door: esmeeinflorence

Blijf op de hoogte en volg Esmee

26 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Ciaociao,

Het eerste berichtje vanuit Florence. Wauw, wat is het hier mooi zeg! Tot nu toe is alles me heel erg meegevallen. Hier even een verslagje van de afgelopen 2 dagen:
Zaterdagochtend ben ik om half 8 vertrokken richting Schiphol. Om 10 uur ging mijn vlucht richting Florence. Natuurlijk werd mijn handtas er bij de douane uit gepikt, even een dubbelcheck (gelukkig was het dit keer niet mijn oom die een grapje met me uithaalde, he Johnie!).

Om 12 uur ben ik geland op Florence Airport en daar heb ik meteen een taxi gepakt naar ‘Via del’ Arte Canina’. Dat is echt een hele lange smalle straat, die in het midden te smal wordt om verder te gaan met de auto. Mijn taxi chauffeur moest gokken welke kant hij erin ging om bij nummer 16 uit te komen en natuurlijk was dat de verkeerde. Midden in het straatje moesten we dus omkeren, weer helemaal terug, omrijden en aan de andere kant het straatje in.

Aangekomen bij het huis werd ik ontvangen door Mrs. Ricci die me alles uit ging leggen (natuurlijk in het Italiaans, aangezien ze hier geen woord Engels spreken). Daarna heb ik mijn kamer ingericht en een uurtje later kwam mijn Israelische huisgenootje. Samen hebben we boodschappen gedaan en ik heb spaghetti met een salade voor haar gekookt. Daarna ben ik vroeg mijn bed in gedoken.

Vanochtend ging ik de eerste poging wagen om te skypen, helaas is mijn internetverbinding daar niet snel genoeg voor dus daarvoor zal ik een cafétje op moeten zoeken (of op mijn school). Samen met mijn huisgenootje ben ik naar de school gelopen (nog geen 10 minuten). Daarna zijn we doorgegaan naar het centrale station van Florence waar zij had afgesproken met een contactpersoon van de school om naar carnaval ‘in een stadje verderop’ te gaan. Ze had gevraagd of ik meeging en dat leek me wel een leuk idee.

Aangekomen op het station kwam er al snel een groepje naar ons toelopen. Toen bleek dat ze allemaal uit Israël kwamen vroeg ik me even af of het wel zo’n leuk idee was aangezien ik de enige was die geen Hebreeuws verstond. Gelukkig had ik de tip van mijn lieve zus gekregen om in het begin alle uitnodigingen die vertrouwd zijn aan te nemen, want uiteindelijk heb ik een hele leuke middag gehad.

De treinreis viel alleen een beetje tegen. Ik vatte ‘een stadje verderop’ op als maximaal een half uurtje met de trein. Nou, dat waren dus mooi 2.5 uur. Maar dan heb je ook wel een hele mooie parade (zie foto’s). We gingen naar Viareggio, dat schijnt een hele beroemde carnavalsplek te zijn. Alle wagens hebben een bepaald thema en worden helemaal met de hand (!!!!!!) gemaakt. We hebben lekker een beetje rond gelopen en ik heb gezellig gekletst met wat andere meiden, echt heel leuk.

Om een uurtje of half 7 hebben we de trein weer terug genomen. Het was een erg leuk dagje en ik heb leuke mensen ontmoet maar ik ben nu wel moe dus ik duik lekker mijn bedje in. Morgen mijn eerste dagje school, erg leuk!

Dikke knuffel!

  • 27 Februari 2012 - 08:50

    Mary:

    Hallo Esmee,

    Wat een volwassen berichten en leuke foto's. Je kamer ziet er prima uit.
    Ik dacht dat je naar Perugia ging, maar je zit in de meest bijzonder stad van de wereld! Heb je nog mijn post ontvangen? Ik ben trots op je. Veel plezier in Italia.
    Liefs Mary

  • 27 Februari 2012 - 16:16

    Suzanne:

    Jeetje Es, klinkt goed zeg! Je kamer ziet er ook primaatjes uit! En inderdaad erg indrukwekkende wagens bij dat Carnaval! Geniet ervan, kijk uit naar je volgende verslag!:) Dikke knuffel

  • 27 Februari 2012 - 17:55

    Oma En Opa Los:

    Leuk je verslag je bent er vlug mee en gelijk op stap ja-ja maar fijn dat het goed gaat liefs oma en opa

  • 28 Februari 2012 - 17:45

    John:

    Hoi lieve schat, dat van die dubbelcheck weet je niet zeker of ik er achter zat. Ik ken veel mensen bij de douane:). Gelukkig ben je goed aangekomen en heb je al vrienden gemaakt. Het gaat zeker een leuke tijd worden! Dikke knuffel van Monique en Johnie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Florence

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Rugzak vol herinneringen

27 Juni 2012

Elba!!

17 Juni 2012

Nederlanders in Florence

11 Juni 2012

La bella.... ZWEDEN

31 Mei 2012

Dutch time
Esmee

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 10482

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 30 November -0001

Florence

Landen bezocht: