La prima settimana a scuola - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu La prima settimana a scuola - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu

La prima settimana a scuola

Door: esmeeinflorence

Blijf op de hoogte en volg Esmee

04 Maart 2012 | Italië, Firenze

Ciao a tutti!!!!!

Vandaag heb ik een lekkere ‘lazy Sunday’ dus weer even tijd om een blog te schrijven. Ik zal jullie even vertellen over de afgelopen week. Maandag was natuurlijk mijn eerste schooldag. We moesten er om half 9 zijn zodat we een half uurtje hadden om uitleg te krijgen (normaal begint de school om 9 uur).

Ik werd even meegenomen naar een lokaal door de eigenaresse om mijn grammatica toets na te kijken die ik in Nederland had gemaakt om mijn niveau te bepalen. We gingen hem samen even doorkijken en ondanks het feit dat ik dacht dat ik hem goed had gemaakt had ik heel veel fouten. Toch vonden ze dat mijn niveau goed genoeg was om te beginnen op het 2e niveau. Er zitten echt ontzettend veel Israelische mensen op mijn school, ik denk dat 95% Israelisch is. Maar het zijn over het algemeen wel hele aardige mensen en er zitten echt een paar hele gezellige meiden bij.

Om 9 uur begon mijn eerste les grammatica. In die klas zit ik met een 37-jarige Zwitser en een 65-jarige Engelsman. De grammatica lessen zijn echt super, ik leer heel veel. Daarna heb ik een kwartiertje pauze en om 10 over half 11 begint dan mijn conversatieles van 1.5 uur. Daarbij zit ik met een Chinese vrouw van 40 en dezelfde Zwitserse man. Ik vind die lessen persoonlijk een beetje saai omdat we alleen maar praten en het is niet heel actief. (En ik versta die Chinese vrouw voor geen meter omdat ze met een heel erg Chinees accent Italiaans praat.

Maandagmiddag ben ik even lekker hard gaan lopen door de stad en om 15.30 hadden we een informatie uurtje waarin een lerares wat handige dingen ging vertellen over Florence (de supermarkten, leuke restaurantjes etc.)

Dinsdagmiddag na school ben ik op een terrasje huiswerk gaan maken en op het terrasje naast mij hoorde ik mensen Nederlands praten. Ik zei dus JEAAAAAAJ Nederlanders en toen vroegen ze of ik bij hun aan het tafeltje kwam zitten, dus ik kon fijn even in mijn eigen taal praten.

Woensdag ben ik na school weer lekker door de stad gaan lopen, dat kan ik hier uren doen zonder dat ik me verveel. Als je rondloopt loop je vanzelf tegen allemaal prachtige bezienswaardigheden aan. In de avond ben ik wat gaan drinken met Sophie en Lisa (de meisjes die ik dinsdag had ontmoet), was gezellig!

Donderdag ben ik na school even hard gaan lopen en ben ik op zoek gegaan naar een fiets, wat echt onmogelijk is hier. De goedkope fietsen hier zijn allemaal gestolen en als je gepakt wordt met een gestolen fiets dan krijg je daar problemen mee dus ik doe gewoon lekker alles te voet (blijf ik ook nog een beetje in vorm). Toen ik aan het rondlopen was kreeg ik een sms van mijn huisgenootje dat ze een beter huis had gevonden en dus ging verhuizen. Toen ik vroeg wanneer zei ze: morgen. Dus sinds vrijdag zit ik alleen in mijn appartement! Het heeft zo zijn voordelen (ik kan doen en laten wat ik wil) maar het is ook wel een beetje eenzaam aangezien je alleen voor jezelf kookt en in de avonden dat je niks doet helemaal alleen bent. (HINT: er moeten snel mensen langskomen!!!!!). Ik ben ook al op zoek naar een ander huisje waar ik begin van de volgende maand heen ga verhuizen als ik iets vind.

Vrijdagmiddag ben ik na school even meegegaan om voor een Israelische jongen een Visum te regelen, dat is hier nogal ingewikkeld en aangezien hij geen woord Italiaans sprak en in het gemeentehuis nauwelijks Engels wordt gesproken heb ik hem een beetje geholpen. Daarna ben ik met een Israelische groep uit gaan eten op het Piazza di S. Spirito, een erg leuk pleintje waar veel Italiaanse mensen te vinden zijn. Natuurlijk werd er heel veel in het Hebreeuws gepraat, maar het meisje waar ik naast zat (Lital) vertaalde bijna alles voor me, super aardig =)!

Zaterdag ochtend ben ik om 10 uur van huis vertrokken om naar een wijnproeverij te gaan met Babette (1 van de NL’se meisjes die ik dinsdag heb ontmoet) en haar huisgenootje. Dat was me een avontuur. We stapten om kwart voor 11 in de bus in Florence en ze hadden bij het busstation gezegd dat het ongeveer 3 kwartier met de bus was. Er wordt in de bussen in Italië niet omgeroepen waar je stopt, dus we moesten een beetje op de gok uit stappen. Na 3 kwartier kwamen we in een dorpje en we waren het er alle 3 mee eens dat het daar moest zijn. Wij stapten dus uit, gingen een beetje rondvragen waar het was en toen bleek het nog 10 km verder te zijn. Het was een dorpje van niks, we verbaasden ons zo ongeveer dat er een supermarkt was. De volgende bus kwam pas een uur en een kwartier later dus we hebben een broodje gekocht en een beetje rond gedwarreld.

Toen we eindelijk weer in de bus zaten kwamen we uit in het goede dorpje waar we ook op zoek gingen naar de wijnproeverij. We hadden van te voren ‘de route’ in het dorpje uitgeprint en iedereen die we het vroegen stuurde ons op een heel stijl stuk naar boven. Uiteindelijk zijn we dus de heuvel opgegaan, en helemaal uitgeput boven aangekomen was er een klein soort van wijkje. Wij overal rondvragen waar de wijnproeverij was, niemand wist het. Op een gegeven moment vroegen we een oud schattig mannetje in een soort van ateliertje met heel veel wijnen in een kast of dat dan de wijnproeverij was. Hij zei nee, maar jullie mogen best een wijntje proeven.

Nou wij naar binnen om een wijntje te proeven, die meneer heeft ongeveer een kwartier zitten praten over van alles en nog wat en ik verstond geen woord.

Vervolgens gingen we maar weer naar beneden. Daar aangekomen bleek dat de wijnproeverij gewoon beneden zat in een stukje waar we ongeveer 5 keer zijn langsgelopen….. Nou we hadden in ieder geval een leuk verhaal om te vertellen. De wijnproeverij was leuk, je kon geld op een kaartje zetten en dan kon je verschillende soorten wijnen en prosecco uit de streek proeven.
Rond een uurtje of 5 gingen we weer richting huis en daar heb ik lekker een pizzaatje in de oven gedaan, een filmpje gekeken en ben heerlijk op tijd gaan slapen. Vandaag heb ik dus een ‘lazy Sunday’ en doe ik een beetje huiswerk, draai ik een paar wasjes en ik ga zo nog even hardlopen.

Het weer verschilt heel erg, als de zon schijnt is het heerlijk en ongeveer 20 tot 25 graden. De ochtenden beginnen meestal een beetje grijzig, maar meestal trekt het rond een uurtje of half 12 open en dan is het heel mooi.

Nou dat was het wel ongeveer wat ik hier tot nu toe heb meegemaakt. Ik ben weer klaar voor een nieuwe week Florence!!!!

Dikke kus, IK MIS JULLIE!

  • 05 Maart 2012 - 07:32

    Mary:

    Lieve Esmee,
    Hartstikke leuk dat je zo'n levendig verslag schrijt. En dan die mooie foto's erbij. Je doet het heel goed. Denk vaak aan je. Veel plezier, liefje.
    Mary

  • 05 Maart 2012 - 18:25

    Opa En Oma Los:

    wat een verhaal zeg maar je had ook heel wat te vertellen maar als het maar goed gaat dikke knuffel opa en oma groetjes

  • 08 Maart 2012 - 18:51

    Milou:

    Leuk verslag zusje!
    Mis je!!

    Dikke kus

  • 10 Maart 2012 - 19:51

    Your Daddy:

    Hi liefie, ik heb eerst maar eens even bijgeblogd (nog niet aan toegekomen). Leuk om te lezen en leuk om de foto's te zien. By the way: ik wil ook zo'n badmat.
    Veel cultuur heb ik nog niet op de foto's gezien, als je het aantrekkelijk wil maken om te komen.....

    Dikke kus
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Florence

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Rugzak vol herinneringen

27 Juni 2012

Elba!!

17 Juni 2012

Nederlanders in Florence

11 Juni 2012

La bella.... ZWEDEN

31 Mei 2012

Dutch time
Esmee

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 10473

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 30 November -0001

Florence

Landen bezocht: