Settimana due - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu Settimana due - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu

Settimana due

Door: esmeeinflorence

Blijf op de hoogte en volg Esmee

11 Maart 2012 | Italië, Firenze

Ciao trouwe bloglezers,

Probare di scrivo tutto in italiano e dopo scrivo una translazione. La settimana prossima facevo tropo. Oke, ik geef het op! Ik wilde mijn blog helemaal in het Italiaans gaan schrijven om jullie te showen hoe goed dat gaat maar ik dat gaat me toch wel even wat meer tijd kosten. Ik moet morgenochtend toch echt weer om 9 uur op school zijn dus volgende keer misschien, hihi!

Vertaling van de eerste twee zinnen: ik ga proberen mijn hele blog in het Italiaans te schrijven en het daarna voor jullie te vertalen. De afgelopen week heb ik veel gedaan.
Natuurlijk ben ik maandag tot en met vrijdag weer elke dag naar school geweest van 9 tot half 1, dat is niks nieuws voor jullie. Ik zal jullie even vertellen wat ik daarna allemaal heb gedaan.

Aangezien ik mijn zoektocht naar een fiets niet te vroeg wilde opgeven ben ik maandagmiddag toch nog op zoek gegaan! Ik voelde gewoon dat er ergens een racemonster voor mij te was, en jawel! Samen met Dor hebben we aan een paar Italiaanse mensen gevraagd of zij niet nog een fietsenmaker wisten die oude fietsen verkoopt! We werden naar een oud mannetje toegestuurd, waar we aan de praat raakten met een meisje uit de VS. Zij had nog wel 2 fietsen voor ons, aangezien een paar van haar vrienden deze week zouden vertrekken. Dinsdagmiddag hadden we afgesproken om hem even te bekijken en hij was perfect dus: IK HEB EEN FIETS. Zie foto’s. (De bloemen en oranje toeter heb ik gekocht om hem een beetje te pimpen, hihi).

Dinsdag had ik dus afgesproken om mijn fiets te bekijken en daarna ben ik gelijk op mijn fiets naar een grote supermarkt gegaan die iets meer uit het centrum ligt en dus veel goedkoper is. Daar heb ik even boodschappen gedaan voor de hele week. S’avonds heb ik lekker gekookt en daarna ben ik nog even wat gaan drinken met wat mensen van mijn school.

Woensdag had ik gezellig met Babet afgesproken. Zij woonde (is vandaag verhuisd) aan de andere kant van Florence. Ik zou eerst naar haar huis gaan maar ben voor het eerst (hoe kon het ook anders) verdwaald. Toen ik mijn kaart erbij wilde pakken om te kijken waar ik was begon er ineens een lampje te branden: ik had mijn raam wagenwijd open laten staan. Ik ben dus keihard terug gefietst naar mijn huis om deze heel snel dicht te doen. Op dat soort momenten besef je wel even dat je echt verantwoordelijk bent maar gelukkig leer je er ook van.

Donderdag was het (ook hier) nationale vrouwendag, waardoor alle vrouwen gratis in de musea mochten. Behalve natuurlijk het Uffici, waar ik eigenlijk heel graag heen had gewild. Deze kans lieten Babet en ik niet aan ons voorbij gaan. We zijn daarom naar een museum geweest dat bekend stond om haar mooie tuinen met bloemen. Dat was echter niet zo’n succes: we kwamen binnen en er was geen bloem te bekennen… Dus besloten we lekker ons broodje op te eten, zittend op een muurtje in de zon. Na 2 minuten kwam er een vrouwtje aanlopen die ons vertelde dat we niet op dat muurtje mochten zitten maar dat er boven wel een terras was. Wij naar boven lopen, stond het terras in de schaduw. Toen pakten we twee stoelen en zetten ze in de zon, maar ook dat was niet de bedoeling kwam een andere vrouw ons vertellen. Dus zijn we daar maar weggegaan aangezien het ons niet werd gegund wat zonnestraaltjes te ontvangen.

Op een terrasje zijn we met onze laptop opzoek gegaan naar huisjes, we willen namelijk misschien samen ergens gaan wonen. Aan de mensen achter de bar vroegen we of zij misschien nog tips hadden en zij stuurden ons naar een makelaarsbedrijfje. Daar hebben we een afspraak gemaakt om vrijdagmiddag een huisje te gaan bekijken.

Dat hebben we dus vrijdag gedaan. Het was superleuk! Het had één hele grote kamer met 3 bedden en 1 kleine kamer met een tweepersoonsbed. Ook was er een leuk dakterrasje. We zijn nu allebei nog even goed aan het nadenken of we dat willen en of het allemaal kan.

Daarna heb ik gezellig met Dor wat gedronken en ben mijn eerste pizza gaan eten (JUMMIE!). S’avonds ben ik met Babet naar een afscheidsfeestje van iemand van haar school geweest dus ik heb weer gezellig wat mensen ontmoet (die bijna allemaal weggingen die dag daarna, maarja!). Daarna zijn we nog even naar een discotheek geweest waar nog wat mensen van mijn school waren, erg gezellig.

Zaterdag heb ik eerst even wat wasjes gedraaid en daarna ben ik samen met Dor naar een hele grote designer outlet geweest. Daar hebben we lekker geshopt =)! S’avonds ben ik heerlijk op tijd mijn bed in gedoken.

Vandaag heb ik lekker weer de hele dag met Babet gespendeerd. Eerst heb ik haar geholpen met verhuizen, daarna hebben we lekker door de stad geslenterd en s’avonds zijn we naar een aperitivo gegaan. Dat is een heel leuk concept: het is een soort van buffet en je kan zoveel eten als je wilt maar je hoeft alleen je drankjes te betalen, die wel dubbel zoveel kosten.

En nu is de week alweer voorbij! De tijd vliegt echt voorbij maar dat zegt natuurlijk iets goeds: dat ik het enorm naar mijn zin heb. Zoals jullie zien spendeer ik vooral mijn tijd met Babet en Dor. Ook heb ik vrijdag een paar Italiaanse mannen ontmoet (die allemaal denken dat ik een vriend heb JURGEN, omdat je op de achtergrond van mijn telefoon staat hihi, houden zo!!) Met één van die jongens praat ik heel veel Italiaans via whatsapp, dus dat is goed om te oefenen =). Ik hoop deze week nog wat meer mensen te ontmoeten, maar er zullen vast weer nieuwe komen en anders vermaak ik me ook prima hihi.

Grande bacio (dikke kus!!!!!)

  • 12 Maart 2012 - 06:56

    Mary:

    Lieve Esmee,

    Elke maandagochtend is het een feestje om je blog te lezen. Nou, je pakt goed door, als je iets wilt, heel goed. Het is echt leuk om op deze manier mee te leven. Dankjewel voor de ansicht met lieve tekst, dat was een verrassing! Ik ben trots op je. Fijne week! Kusjes Mary

    P.s. ik kan de fietsfoto nog niet ontdekken.

  • 12 Maart 2012 - 16:14

    Milou:

    Superchill verslagje weer zusje! Kan niet wachten om te komen en alles met eigen oogjes te bekijken;)
    Loveya. Kus

  • 13 Maart 2012 - 11:19

    Chann:

    Ik moet en zal perse een fiets vinden! Haha

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Florence

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Rugzak vol herinneringen

27 Juni 2012

Elba!!

17 Juni 2012

Nederlanders in Florence

11 Juni 2012

La bella.... ZWEDEN

31 Mei 2012

Dutch time
Esmee

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 10481

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 30 November -0001

Florence

Landen bezocht: