Una settimana tranquilla (een rustig weekje) - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu Una settimana tranquilla (een rustig weekje) - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu

Una settimana tranquilla (een rustig weekje)

Door: esmeeinflorence

Blijf op de hoogte en volg Esmee

20 Maart 2012 | Italië, Firenze

Buon Giorno!

Ik heb deze blog al zondagavond geschreven maar aangezien mijn internet het thuis niet deed kon ik hem niet op de site zetten.

Aangezien Papa zich zorgen begon te maken wanneer mijn volgende blog weer kwam, moest ik mijn huiswerk maar even onderbreken om te schrijven. Vergeef me als mijn Nederlands niet altijd klopt. Ik heb de afgelopen dagen bijna alleen maar Italiaans en Engels gesproken dus het is één grote warboel in mijn hoofd.

Jeetje, de tijd vliegt echt voorbij! Ik zit hier alweer 3 weken!
De afgelopen week heb ik niet heel veel bijzondere dingen gedaan. Ik heb heel veel tijd gestoken in het vinden van een appartementje EN werk! En na veel tijd en moeite zijn er vorderingen:

Na ongeveer 6 appartementjes te hebben gezien en een beetje de moed te hebben verloren aangezien ze het allemaal net niet waren of de huiseigenaren 3 maanden te kort vonden, vertelde Alaya (een Israelisch meisje) me gister dat ik haar appartement over minder dan een maandje kan overnemen. Als ik het niet via de school huur maar bij de huiseigenaar zelf, is het veel goedkoper (wat een van de redenen is dat ik iets anders zoek). Ik moet dus even goed uitzoeken of het allemaal gaat werken en ik erin zit als Milou hier komt zodat ze bij me kan slapen, maar ik heb in ieder geval iets van een plan. En ondertussen probeer ik gewoon nog verder te zoeken!

Daarnaast heb ik bij 5 tentjes mijn cv ingeleverd. Diezelfde middag werd ik door één van de 5 gebeld of ik op sollicitatie wilde komen. Ik heb dus voor maandagmiddag een afspraak staan! (Best spannend, een sollicitatie in het Italiaans…)! Ook zat ik vrijdagmiddag op het Piazza Santa Croce toen er een meneer met een foldertje naar me toe kwam om reclame te maken voor een bar. Ik vroeg hem of hij daar nog mensen voor nodig had en dat had hij. Ook met hem heb ik morgenavond een afspraak om te kijken of ik dat wil en wat precies de dagen en uren zijn dat ik moet werken. Het is wel precies het baantje waar ik naar op zoek was: op de pleinen in de zon een paar uurtjes per dag foldertjes uitdelen en ondertussen een beetje mijn Italiaans oefenen met Italiaanse voorbijgangers.

Dat gaat dus allemaal wel goedkomen. En nog 2 goede nieuwtjes: ik mag morgen naar niveau 3 van Italiaans! Het gaat dus heel goed en ik wil misschien toch nog wel wat langer naar school aangezien ik het zonde vind om te stoppen terwijl ik zoveel leer. En het tweede goede nieuwtje, Papa en Milou komen midden April en Dineke samen met haar vriendje eind Juni! Ik vind het echt super leuk en kijk er heel erg naar uit.

Het weer is echt geweldig! De zon schijnt de hele dag (behalve vandaag) en in de volle zon is het denk ik wel 25 graden. Ik loop dus al lekker rond op mijn sandaaltjes en in mijn zomerse shirtjes, heerlijk. Gister heb ik een paar uurtjes zitten leren in de zon en ik ben lekker verkleurd (wel rood, maar wat rood is wordt bruin…).

Voor de rest heb ik niet zo heel veel bijzonders te vertellen op dit moment. Ik hoop deze week weer wat meer van de stad te zien en leuke dingetjes te doen en me minder bezig te houden met een appartementje en werk maar ik denk dat dat wel gaat lukken.

Dikke kus aan jullie allemaal :)!

ps. Aangezien het nu dinsdag is zijn er weer vorderingen: Ik heb woensdag mijn eerste werkdag bij 'The Fish Pub'. In mijn volgende blog zal ik daar alles over vertellen, ik moet jullie natuurlijk wel een beetje in spanning houden!!!!

  • 20 Maart 2012 - 10:21

    Mary:

    Hoi Esmee,

    Ja, ik miste maandagochtend vroeg je blog. Zoals schrijft, kan ik me wel e.e.a. voostellen. Klinkt lekker positief, succes van de week en ook woensdag bij je nieuwe job. Xxx mary

  • 20 Maart 2012 - 17:56

    Oma En Opa Los:

    Hallo Esmee fijn dat alles zo goed gaat we zijn trots op je .Je had weer heel wat te vertellen maar dat horen we nog wel hoe het verder af loopt Groetjes xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Florence

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Rugzak vol herinneringen

27 Juni 2012

Elba!!

17 Juni 2012

Nederlanders in Florence

11 Juni 2012

La bella.... ZWEDEN

31 Mei 2012

Dutch time
Esmee

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 10474

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 30 November -0001

Florence

Landen bezocht: