Settimana quatro... Time Flies - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu Settimana quatro... Time Flies - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu

Settimana quatro... Time Flies

Door: esmeeinflorence

Blijf op de hoogte en volg Esmee

25 Maart 2012 | Italië, Firenze

Hoi lieve trouwe bloglezers,
En dan zit ik hier alweer vier weken. Wat betekent dat ik op één vierde van mijn trip ben! En behalve mijn “ik mis mijn lieve familie, vrienden en collegaatjes-momentjes” ben ik echt aan het genieten. Maar daar hebben we telefoons, skype en facebook voor!

Deze week heb ik weer leuke dingen gedaan! Maandag heb ik na school mijn wekelijkse boodschappen gedaan. Daarna ben ik gezellig even met Babet naar de bibliotheek gegaan om bij te kletsen (aangezien zij een weekendje weg was geweest) en te leren. Om 5 uur had ik een afspraak bij The Fish Pub om te praten over wat precies mijn werk zou zijn, wanneer ik wilde werken en wat ik zou verdienen. In dat gesprek hadden we afgesproken dat ik woensdag van 17.00 tot 19.00 uur zou werken.

Dinsdag heb ik na school gelunched bij Dor en Elona, ze hadden een super lekkere pasta gemaakt met witte saus! Smiddag’s had ik afgesproken om met mijn lieve vriendinnetjes te skypen, waarna ook mijn zus en Jurgen online kwamen dus ik eigenlijk de hele middag op skype heb gezeten hihi. S’avonds ben ik naar een aperitivo geweest (buffet waarbij je alleen je drankje hoeft te betalen) met een paar Israelische meiden.

Woensdag heb ik in de middag lekker huiswerk gemaakt op het piazza de Michelangelo (en natuurlijk aan mijn kleurtje gewerkt!!!!). Daarna ben ik een stukje verder gelopen om een kerk te bezoeken die ik al een paar keer in de bergen had zien liggen maar waarvan ik steeds niet uit kon vinden waar die nou was. Mijn klasgenootje vertelde me dat het maar 50 meter verder lopen was en dan was je er, en jawel, ik had weer eens met mijn neus gekeken! Dat was erg mooi. Daarna vertrok ik samen met Babet (die ook mocht komen werken :D) naar The Fish Pub. We hebben lekker samen in het zonnetje flyers uitgedeeld, dus dat was wel prima.

Donderdag heb ik na de lessen nog
even op school gezeten om mijn huiswerk te maken aangezien mijn internet het thuis niet deed en het soms wel handig is om wat dingen op internet op te zoeken. Daarna ben ik om 5 uur weer gaan werken, lekker centjes verdienen. S’avonds ben ik nog wat gaan drinken met een paar Israelische meiden omdat het voor een aantal van hun de laatste avond was.

Vrijdag na school heb ik even bijgeslapen en wat spulletjes opgeruimd, waarna ik weer 2 uurtjes heb gewerkt. Daarna was ik uitgenodigd om bij Babet te eten met wat meiden (Sophie NL, Lisa duits en Claudia Spaans). Na het eten gingen we gezellig wat drinken op mijn werk en daarna zijn we met zijn 5en naar college Baretto (ofziets???) gegaan! De school van de andere meiden zei dat dit een hele leuke plek was om Italiaans te oefenen dus dat hebben we maar uitgeprobeerd. Aangezien het kamergenootje van Babet een weekje weg was had Babet gevraagd of ik zin had om het hele weekend gezellig bij haar te slapen! Dus dat heb ik maar gedaan, ik ben immers ook maar alleen in mijn huisje!

Zaterdag waren we allebei heel moe dus hebben we heerlijk uitgeslapen. Daarna zijn we met Lisa en Sophie naar de Barbolino tuinen geweest! Dit is het huis van het gezin dat heel Florence heeft ontworpen. Het is echt een enorm huis met een enorme tuin, echt de moeite waard! Je kunt er heerlijk rondwandelen of lekker in het gras liggen. S’avonds hebben we lekker bij de Mac Donalds gegeten, we vonden dat dat ook wel een keer mocht, toch?

Vandaag zijn we allebei (voor ons
gevoel) vroeg opgestaan om hard te lopen en zodat ik even thuis mijn spullen kon pakken. Dus ik kom thuis, zet mijn laptop aan en zie dat het al een uur later is. Wij hadden er allebei niet aan gedacht dat de klok een uur vooruit ging, LEKKER SLIM! Ik had om half 12 afgesproken om te skypen met Papa en Milou, waardoor ik moest haasten. Komen de huiseigenaren even binnen vallen met schoonmaakspullen en het bericht dat ik mijn huis schoon moet maken omdat ik een huisgenootje zou krijgen…..

Na het skypen ben ik met Babet naar het station vertrokken om met de trein naar een super schattig stadje te gaan: Lucca! Het is ongeveer 1.5 uur met de trein, maar erg leuk! Helaas toen we daar aankwamen regende het enorm, we hebben dus eerst een paar minuten moeten schuilen voor de regen. Daarna besloten we maar de regen te trotseren en toen hield het ook bijna meteen op. We hebben lekker een beetje in winkeltjes gekeken en rondgelopen. In de avond hebben we lekker uitgegeten en een ijsje gehaald en daarna hebben we de trein weer terug genomen.

Toen ik thuiskwam was ik erg benieuwd naar mijn huisgenootje, helaas sliep ze al! Maar ze heeft wel een briefje klaargelegd voor me dat ze alvast ging slapen, dat is dus erg aardig. Ik hoop dat ik samen met haar de dingen kan doen die iedereen die hier al een tijdje is al heeft gedaan (zoals naar Pisa, Siena, naar het Uffici etc.)

Op school gaat het allemaal goed. Ik ben deze week met niveau 3 begonnen en morgen gaat een nieuwe maand in! T gaat allemaal wel heel snel dus misschien dat ik een keer een weekje even terugzak naar het vorige niveau zodat ik alles goed onder de knie krijg.

Dat was het allemaal wel weer wat ik heb meegemaakt! Nou, nu zal ik nog even de foto’s voor jullie uploaden en dan ga ik lekker slapen na dit drukke maar leuke weekend! Ik heb mezelf gedwongen om vandaag te schrijven voor degene die het leuk vinden om elke maandagochtend mijn blog te lezen (Mary, hihi! Heel leuk je lieve berichtjes hoor!)
Ik zou het leuk vinden als degene die dit lezen dat allemaal even laten weten zodat ik weet voor wie ik me eigenlijk zo uitsloof elke zondagavond, hihihi!

Hele dikke Fiorentaanse kus & knuffel!

Ps. Geven jullie eens even heel snel het mooie weer terug…… Nee hoor, het is goed dat het hier soms regent, Florence heeft namelijk een heel groot waterprobleem in de zomer dus alle inwoners hopen enorm op een beetje regen.

  • 26 Maart 2012 - 05:54

    Mary:

    Dag lieverd, wat een heerlijk leven leid jij. Prachtige foto's van de B. tuinen, dank dat ik mee mag genieten. Fijne settimana.

  • 26 Maart 2012 - 16:54

    Oma En Opa Los:

    Hallo Esmee net je blog zitten lezen maar dat klinkt allemaal weer goed dat waren weer mooien fotos veel succes maar weer en een dikke kus Opa en Oma doei

  • 09 April 2012 - 09:37

    Chan:

    Ik lees ze hoor es!! Haha

    Dikke X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Florence

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Rugzak vol herinneringen

27 Juni 2012

Elba!!

17 Juni 2012

Nederlanders in Florence

11 Juni 2012

La bella.... ZWEDEN

31 Mei 2012

Dutch time
Esmee

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 10484

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 30 November -0001

Florence

Landen bezocht: