Senza titolo - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu Senza titolo - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu

Senza titolo

Door: esmeeinflorence

Blijf op de hoogte en volg Esmee

09 April 2012 | Italië, Firenze

Hoi lieve iedereen,

Jeetje, het wordt steeds moeilijker om een titel te verzinnen voor mijn blogs. Dat de tijd vliegt weten jullie inmiddels wel en dat ik de weken op kan noemen ook! Dus vandaag deze week maar gewoon senza titolo – zonder titel!

Deze week was het weer super slecht, veel regen en de hele week bewolkt! Dat was dus wel een beetje jammer, maar de inwoners zijn er blij mee (Florence heeft een heel groot probleem met water tekort in de zomers).

Maandag na school ben ik naar de supermarkt gegaan om mijn boodschapjes te doen. Daarna heb ik samen met mijn huisgenootje de keuken opgeruimd (na onze pancake party van zondag!). S’avonds heb ik gezellig 1.5 uur met mijn lieve collegaatje Channa geskyped!

Dinsdag heb ik na school wat huiswerk gemaakt en heb ik om half 5 Sofie opgehaald om te gaan werken met zijn tweeen. S’avonds ben ik met wat meiden naar de Naima (bar) geweest om wat te drinken omdat Claudia (een spaans meisje) wegging.

Woensdag ben ik na school met mijn huisgenootje naar Pisa geweest. Het heeft gelukkig maar 5 minuten geregend maar het was de hele tijd super bewolkt, dus dat was heel jammer! We hebben eerst lekker in winkeltjes gekeken en daarna heel veel foto’s gemaakt bij de toren van Pisa. In de avond hebben we pizza gegeten en daarna zijn we uit geweest. Dat was een erg gezellig dagje.

Donderdag was ik na school zo moe dat ik er een beetje een luierdagje van heb gemaakt. Een beetje opruimen en leren. S’middags ben ik met Sophie naar een Nederlandse winkel geweest, waar alles ontzettend duur is. Een pot pindakaas is bijvoorbeeld 5 euro, dat vind ik een beetje zonde. Daarna had ik afgesproken om gezellig te skypen met mama & Milou. In de avond waren alle kerken open vanwege goede donderdag. Ik ben samen met Sofie & Babet wat kerkjes bekeken. Sommige waren heel mooi versierd met bloemstukken.

Vrijdag na school heb ik ook weer even lekker geluierd. Daarna kwam Sophie hier eten en hebben mijn huisgenootje, Sophie en ik lekker een filmpje gekeken. Om een uurtje of 10 kwam ook Dorien en die zei dat ze een erg leuke plek wist om uit te gaan: “De Babylon”. Daar zijn we heen geweest en dat was op zich wel leuk.

Zaterdag heb ik lekker uitgeslapen en heel veel geleerd. Om 4 uur had ik met Sophie en Danijella afgesproken om boodschappen te gaan doen voor onze Paasbrunch van zondag. Dat was echt een drama. We gingen naar de Coop, wat zonder zware boodschappentas al een half uur lopen is. Uiteindelijk hebben we er 2 uur overgedaan om boodschappen te doen en ze naar huis te sjouwen. Om 7 uur hadden we afgesproken bij het appartement van de ouders van Babet, die zijn hier een weekendje. We hebben daar met Aubrey (amerikaans), ik, Sophie en Babet heerlijk Grieks gegeten. De moeder van Babet had voor de Nederlandse meiden een Zeeuws hoedje met vlechten meegenomen, zodat we op koninginnedag tenminste iets oranjes hebben, heel leuk! Dat was allemaal erg gezellig.

Zondagochtend vertrok ik om 10 uur naar Sofie en Danijella om samen naar de Duomo te gaan waar iets was voor Pasen. We zijn er nog steeds niet helemaal uit wat het nou uiteindelijk was, aangezien het heel hard regende, iedereen met zijn paraplu stond en we helemaal achteraan stonden. Maar uiteindelijk was er nog iets van vuurwerk. Daarna zijn we teruggegaan naar huis om lekker te genieten van onze uitgebreide Paasbrunch. Op de bank in onze joggingbroeken (omdat we zo doorweekt waren) hebben we nog lekker een filmpje gekeken en daarna ben ik terug naar huis gegaan. Ik ben heerlijk vroeg gaan slapen.

Vandaag had ik met papa afgesproken om te skypen om 12 uur. Weer eventjes gezellig gekletst en alvast wat ‘plannen’ gemaakt voor als papa en milou komen! Daarna heb ik alvast wat spullen ingepakt, aangezien ik vrijdag ga verhuizen en ik vandeweek gewoon naar school moet en ook alweer allemaal andere plannen heb gemaakt, dus niet heel veel tijd meer heb om alles in te pakken en netjes achter te laten.

Zaterdag komt mijn lieve zus alweer en maandag mijn papa! Heel leuk!!! Ook mama is geloof ik aan het kijken voor een ticket deze kant op en ik krijg veel berichtjes van vriendinnen die gaan proberen te komen dus ik heb veel leuke dingen om naar uit te kijken.

Volgende week zal ik wat foto’s bij alle blogs plaatsen, aangezien mijn verbinding het nog steeds niet echt goed aan kan…

Heel veel liefs!

  • 10 April 2012 - 08:14

    Mary:

    Ondanks de regen, heb je veel ervaren en beleefd Esmee. Succes van de week en een fijne tijd met papa en Milou,
    Groetjes Mary

  • 10 April 2012 - 09:38

    Milou:

    Nog maar vier daagjes!! Kus

  • 10 April 2012 - 16:47

    Oma En Opa:

    Weer alles gelezen je heb het er maar druk mee mee geniet er van als Milou en papa er zijn en beter weer is te hopen een dikke knuffel Opa en Oma groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Florence

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Rugzak vol herinneringen

27 Juni 2012

Elba!!

17 Juni 2012

Nederlanders in Florence

11 Juni 2012

La bella.... ZWEDEN

31 Mei 2012

Dutch time
Esmee

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 10482

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 30 November -0001

Florence

Landen bezocht: