Con mio padre e mia sorella - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu Con mio padre e mia sorella - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu

Con mio padre e mia sorella

Door: esmeeinflorence

Blijf op de hoogte en volg Esmee

22 April 2012 | Italië, Firenze

Lieve lezers,

Als eerst excuses dat ik vorige week geen blog heb geschreven: ik was natuurlijk gezellig met mijn zus en heb die week daarvoor toch niet zoveel speciale dingen gedaan dus ik dacht ik sla het maar een keertje over!

Het enige is dat ik vorige week vrijdag ben verhuisd naar mijn nieuwe stekkie, ik zal wat foto's uploaden voor jullie.

Zaterdag heb ik mijn nieuwe huisgenootje geholpen om wat spullen in te pakken, zij is dinsdag vertrokken. Verder heb ik wat boodschapjes gedaan en gezorgd dat mijn zus met een warm welkom zou worden ontvangen. Rond half 8 vertrok ik naar het station om haar op te halen (in de plenzende regen....). Wat was het fijn om haar na 2 maanden weer een dikke knuffel te kunnen geven. Thuisgekomen hebben we haar koffer uitgepakt, waar een heel lief pakket in zat van 3 lieve vriendinnen met allemaal Nederlandse spulletjes (hagelslag, pindakaas, paaseitjes etc.) We hebben ons even opgetut en zijn naar een heel leuk restaurantje gegaan.

Zondag heb ik lekker een ontbijtje voor Milou gemaakt. Om 1 uur kwam de huis eigenaresse even kijken of alles in orde was en daarna zijn we samen met Ayala (mijn huisgenootje) de stad in gegaan om te shoppen. Daar zijn we de hele dag mee bezig geweest. In de avond hebben we met zijn 3en gezellig wraps gekookt.

Maandagochtend regende het weer, dan is de verleiding groot om lekker in bed te blijven liggen! MAAAR Milou komt maar 1 keer naar Florence dus we zijn toch lekker de deur uit gegaan om door de stad te lopen. Om 4 uur zouden we Papa treffen bij zijn hotel! Ook daar weer even knuffelen natuurlijk na zo'n tijd :). Daarna hebben we even wat gedronken en zijn we ons op gaan frissen om gezellig uit eten te gaan met zijn 3en. Dat was erg gezellig en heel lekker. Het enige jammere was dat Papa en Milou vertelden dat ze komende donderdag naar een Michael Buble concert gaan waar ik dus niet bij kan zijn. Maarja, je moet wat over hebben voor het leven in zo'n stad he..... Hihi!

Dinsdagochtend hebben we de spullen van Papa even in mijn huis gezet, die moest natuurlijk op tijd zijn hotel uit en mijn huisgenootje zou pas aan het eind van de middag vertrekken. Daarna zijn we de stad in gegaan, we hebben de Duomo beklommen en ik heb papa en Milou de mooie dingen van de stad laten zien. Om een uurtje of 4 ben ik richting huis gegaan om mijn huisgenootje nog even te helpen met de laatste dingen en haar uit te zwaaien :(. Savonds hebben we weer een lekker restaurantje uitgezocht om te eten! Daarna hebben we een heerlijk ijsje gehaald en zijn we lekker naar huis gegaan.

Woensdag zijn we op tijd vertrokken met de auto met als bestemming: Sienna! Daar hebben we lekker de hele middag rondgelopen en heerlijk op een terrasje geluncht. Ook hebben we de Duomo van Sienna van binnen gezien, die vond ik echt heel erg mooi! Denk dat het een van de mooiste kerken is die ik ooit heb gezien. Om een uurtje of 4, toen we weer op weg waren naar de auto, begon het ontzettend hard te regenen, dat was een BEETJE jammer... Toen we weer in Florence waren hebben we lekker boodschapjes gehaald en thuis gegeten met zijn 3tjes.

Ook donderdag zijn we vroeg vertrokken, dit keer naar Pisa! Aangezien ik daar al een keer was geweest dacht ik wel even te kunnen vertellen hoe we bij de toren kwamen... Laat ik maar gewoon zeggen dat het allemaal wat langer duurde dan gepland, hihi! Maar uiteindelijk hebben we hem gevonden en lekker veel foto's gemaakt. De toren is zo ongeveer de enige bezienswaardigheid in Pisa dus na deze te hebben gezien hebben we geluncht. Aangezien we nu toch in de buurt waren van wat meer stadjes zijn we nog even naar Livorno (een havenplaats) gereden. Toen we daar eenmaal waren hadden we eigenlijk geen zin meer om nog helemaal het centrum in te gaan, we hebben dus een beetje op een haventerrein rondgelopen en zijn toen maar weer naar richting de auto gegaan. Onderweg kwamen we een grote supermarkt tegen, daar wilde ik al de hele tijd naartoe omdat ik er zelf niet makkelijk kon komen. Na boodschapjes te hebben gedaan bleek het alweer 8 uur te zijn dus toen hebben we in een restaurantje maar even snel een hamburger met patatjes gegeten i.p.v de geplande home-made pasta pesto.

Vrijdag was het natuurlijk papa's verjaardag! Ik was super blij dat we dat met zijn 3en konden vieren en nog wel in deze mooie stad. S'ochtends hebben we een lekker ontbijtje gemaakt voor papa en hebben we lekker rustig aan gedaan. Daarna zijn we even de stad ingegaan om de Santa Croce (een kerk) van binnen te bekijken. Daarna zijn we naar de leren markt geweest omdat Papa graag riemen wilde hebben. Wij op zoek naar riemen en een beetje proberen af te dingen maar dat werkte niet. In de hoop dat ze ons terug zouden roepen dat ze akkoord gingen met ons bod zijn we weggelopen maar dat hielp niet... Uiteindelijk dus toch maar geen riemen gekocht! S'avonds hebben we een mooi restaurant uitgezocht waar we lekker uitgebreid konden eten. Nou, dat uitgebreid is gelukt hoor, er zat elke keer ongeveer een half uur tussen de gangen want ze konden het blijkbaar niet zo goed aan. Maar dat was niet erg want we hebben gewoon gezellig gezeten met zijn drietjes. Daarna ben ik nog met een clubje meiden uitgeweest omdat het de laatste avond was van Sophie :(!

Zaterdagochtend moesten we op tijd de deur uit om Milou weg te brengen naar het vliegveld in Pisa. Het is dan toch wel weer even moeilijk om afscheid te nemen want na zo'n weekje besef je weer wat je eigenlijk mist. Daarna ben ik met papa naar Lucca geweest: een heel klein schattig stadje, veel minder toeristisch dan Firenze en Pisa. Daar hebben we lekker de hele middag rondgewandeld. Savonds hebben we thuis gegeten, de pasta pesto die eigenlijk donderdag op het schema stond... Als toetje hebben we een ijsje gehaald bij de beste ijszaak van Florence die bij mij op de hoek zit, eigenlijk helemaal niet goed want het is zo makkelijk om er even naar toe te lopen... JUMMIE!

Vanochtend hebben Papa en ik uitgeslapen en lekker laat ontbeten. Daarna hebben we even boodschapjes gedaan en hebben we de hele middag in de stad gelopen. We zijn nog even naar de leren markt geweest om toch nog de riemen te kopen. We gingen weer naar hetzelfde kraampje omdat, daar werden we verwelkomd door hetzelfde meisje dat er de vorige keer stond met een: "changed your mind about the bells sir?" Ze wist nog precies wie we waren en had zo weer de riemen te pakken die we hadden uitgezocht. Daarna zijn we nog even naar de Borbolino tuinen geweest waar we heerlijk in het zonnetje hebben rondgelopen. Nog eventjes een koffietje gedronken op een terras in de zon, waar je dan ook wel de hoofdprijs betaald, maar dat moet dan maar! Nu weer lekker thuis om zometeen te koken en nog een avondje te relaxen en morgenochtend mag ik weer naar school en smiddag's nog even genieten van de laatste middag en avond met mijn lieve vader.

Dat was het wel weer voor deze week, ik zal ook nog wat foto's plaatsen van vorige weken zodat jullie weten waar ik het over heb!

Hele dikke kus

  • 22 April 2012 - 17:34

    Oma En Opa Los:

    Net je verhaal weer zitten lezen
    Maar je zag er nog mooi Slank uit bij de pannekoeken ondanks al die ijsjes en lekker uit eten gaan en toch genoten met je zus en je vader fijn hoor groetjes Oma en Opa xxxxxx

  • 22 April 2012 - 19:47

    Lisanne:

    he schat,
    leuk verslag weer van je voorbije week. time flies when you're having fun. hoop dat je nog paar weken mooi weer krijgt,
    dikke knuf

  • 23 April 2012 - 05:51

    Mary:

    Hoi Esmee,
    Ik begreep uiteraard dat ik je verslag moest missen, vanwege goede redenen. Nou, jullie hebben elkaars nabijheid goed uitgebuit zeg. Heel fijn voor je, lieve meid. En...wat heb je een mooie kamer!
    Een goede week gewenst. Xxx

  • 23 April 2012 - 16:04

    John En Monique:

    Hoi lieve Esmee, weer een leuk verslag gelezen. Fijn dat je een leuke week heb gehad met milou en je vader. Zal wel weer even wennen zijn zonder die 2. Bedankt voor je persoonlijke felicitatie via de sms...haha (Milou wel!!) Maak er nog een leuke tijd van!
    Groetjes en een dikke knuffel, john en monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Florence

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Rugzak vol herinneringen

27 Juni 2012

Elba!!

17 Juni 2012

Nederlanders in Florence

11 Juni 2012

La bella.... ZWEDEN

31 Mei 2012

Dutch time
Esmee

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 10477

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 30 November -0001

Florence

Landen bezocht: