Voorbereidingen Koninginnedag!!! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Koninginnedag!!! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Koninginnedag!!!

Door: esmeeinflorence

Blijf op de hoogte en volg Esmee

29 April 2012 | Italië, Firenze

Hoi lieve iedereen!

Veel van jullie zullen op dit moment jullie oranje outfit aanhebben of hem aan het uitzoeken zijn, nou, ik kan jullie geruststellen: ook hier zijn er voorbereidingen voor koninginnendag!! Maar eerst even over afgelopen week:

Maandagochtend was een beetje een tegenvaller, na een weekje 'vakantie' ging de wekker weer gewoon om half 8 om naar school te gaan! Na school had ik met papa afgesproken op een plein waarna ik hem even mijn school kon laten zien zodat hij zeker weet dat ik mijn hele schoolgebeuren niet verzin... Hè pap? ;-)

Daarna hebben we lekker samen pizza gegeten op een terrasje. Omdat het weer best oke was besloten we om naar Fiesole te gaan. Dit is een dorpje in de heuvels om Florence waar je een mooi uitzicht hebt op de stad, en inderdaad, het uitzicht was mooi! Het stadje stelde verder niet zo heel veel voor dus na 2 uurtjes hadden we het wel weer gezien dus gingen we met de bus terug naar huis. Daar aangekomen hebben we lekker even opgefrist en zijn we voor de laatste keer zijn uit eten bij een heel leuk tentje: "Mammamia!" Erg aan te raden voor degenen die nog een keer naar Florence willen gaan.

Dinsdag ging Papa alweer weg terwijl ik naar school was. Toen ik thuiskwam was het dus ineens even heel stil... Maar daar kon ik niet te lang bij stil staan: ik heb het hele huis opgeruimd omdat de dag daarna de huiseigenaren een paar daagjes kwamen om te logeren. Zo heb ik dus mijn dinsdag gespendeerd. En ik heb heerlijk Nasi gemaakt met Babet met Nederlandse sausjes die haar ouders hadden meegenomen.

Woensdag na school had ik weer lekker afgesproken met Babet om in het zonnetje te gaan zitten. Dat hebben we lekker gedaan en daarna zijn we naar werk gegaan om 2 uurtjes te werken. Ik voelde me al niet helemaal lekker en aan toen ik klaar was met werk had ik bijna geen stem meer dus ik ben heerlijk vroeg mijn bed ingedoken. Terwijl ik heerlijk lag te slapen kwamen om 2 uur s'nachts de huiseigenaren een keer binnen, super fijn!! Ze besloten ook maar even de heater uit te zetten, waardoor ik de volgende ochtend met IJSKOUD water mocht douchen, erg fijn!!!

Dus donderdagochtend lekker FRIS naar school. Na school heb ik lekker met Babet in de zon gezeten, voor de verandering, hihi! Daarna heb ik gezellig even met opa en oma geskyped, heel fijn!!! Omdat ik een beetje verkouden was dacht ik dat het wel een goed idee was om het er even uit te hardlopen, dus samen met Babet trokken we onze hardloopschoenen aan en samen hebben we een heerlijke grote ronde gelopen! Daarna hebben we heerlijk samen wraps gegeten.

Ik dacht moe te zijn en lekker vroeg te kunnen slapen maar dat kreeg een andere wending. Dit keer kwamen de huiseigenaren om middernacht thuis, om te voorkomen dat ik wakker zou worden had ik oordopjes ingedaan maar dat mocht niet baten: er werd heel hard op mijn door geklopt of ik misschien zijn vrouw even wilde ontmoeten omdat ik die nog steeds niet had gezien. Na 3 keer te hebben gezegd: IO DORMO (ik slaap) begreep hij eindelijk dat het misschien niet zo een goed moment was. Daar ging dus mijn nachtrust. Gevolg: vrijdagochtend nog meer verkouden....

Dus lekker met een snotneus in de les, erg fijn! Na school zou ik moeten werken maar ik voelde me te beroerd dus ik ben lekker met mijn handdoekje in de zon gaan liggen die me erg goed deed. Omdat ik geen zin had in de nachtelijke taferelen van mijn huiseigenaren heb ik lekker bij Babet geslapen: die had haar huis voor haar alleen omdat haar huisgenootjes allemaal weggingen.

Zaterdag ochtend zijn we met een braziliaanse jongen en meisje op tijd naar Viareggio (het dichtsbijzijnde strand) vertrokken. Daar hebben we lekker de hele dag op het strand gelegen, het was namelijk 30 graden!!! Veel te warm om in de stad te blijven vol toeristen. In Viareggio hadden we nog afgesproken met een Japans en een Deens meisje. Erg gezellig! Na het strand waren we heerlijk rozig en heb ik heeeeeerlijk geslapen.

En vandaag konden de voorbereidingen voor Koninginnedag beginnen!!!! Ik ben met Babet naar de 99 eurocent shop geweest en daar hebben we van alles in oranje gekocht, bekertjes, servetjes, ballonnen en nog veel meer. Morgen gaan we nog naar een supermarkt om inkopen te doen (zoals pannenkoeken en in de Nederlandse winkel gaan we stroopwafels en ontbijtkoek kopen). Daarna komen om 5 uur ongeveer 10 mensen die Babet en ik van school kennen om gezellig Koninginnedag met ons te vieren. Maaaaaaar: ze komen niet naar binnen als ze niks oranjes of rood-wit-blauws bij zich hebben... Grapje ;-)! Morgennacht is er ook in Florence iets speciaals: Notte Biancho. Alle musea, winkels markten zijn de hele nacht open! Daarnaast zijn er allerlei leuke bandjes en dat soort dingen op straat, dus ook wij gaan er hier een groot feest van maken met onze Nederlandse mutsjes die we van de ouders van Babet hebben gekregen!! Dinsdag zijn we vrij vanwege de dag van de arbeid, dus dan kan ik heerlijk uitrusten!

Geniet allemaal van jullie vrije dag en de leuke feestjes morgen! Ik hoop dat het wat mooier weer is dan de afgelopen dagen, ik heb niet zulke enthousiaste verhalen gehoord....

Dikke kus vanuit het warme Florence!

  • 30 April 2012 - 07:37

    Mary:

    Een feestelijke Koninginnedag in bella Italia toegewenst! Xxx

  • 01 Mei 2012 - 16:58

    Oma En Opa Los:

    Hallo Esmee jehad weer heel wat te vertellen koninginnedag was het hier heel mooi weer zelfs warm hopelijk ben je weer wat op geknapt dikke knuffel Opa en Oma Groetjes

  • 01 Mei 2012 - 19:13

    Milou:

    Leuk hoor al die verhaaltjes van je! Spreek je snel! Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Florence

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Rugzak vol herinneringen

27 Juni 2012

Elba!!

17 Juni 2012

Nederlanders in Florence

11 Juni 2012

La bella.... ZWEDEN

31 Mei 2012

Dutch time
Esmee

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 10477

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 30 November -0001

Florence

Landen bezocht: