Koninginnedag in Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu Koninginnedag in Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Esmee Los - WaarBenJij.nu

Koninginnedag in Florence

Door: esmeeinflorence

Blijf op de hoogte en volg Esmee

07 Mei 2012 | Italië, Firenze

Hoi lieve iedereen!

Sorry voor de dag vertraging, ik ben gister helemaal vergeten iets te schrijven... Dat kwam vast door het vele geskype gister hihi! Alles bij elkaar opgeteld heb ik denk ik 4 uur gebeld met vriendinnen en Milou! Het is dus niet dat ik jullie geen leuke dingen te vertellen heb! Laat ik maar beginnen met de eerste en leukste dag van de week: Maandag!

Zoals ik in mijn vorige blog al schreef heb ik maandag met een groep koninginnen-dag gevierd! Dat was erg geslaagd! Bijna iedereen was in oranje en er kwamen meer mensen dan verwacht! Gelukkig hadden we genoeg spullen ingeslagen om pannenkoeken te bakken. We kregen achteraf hele leuke reacties dat iedereen zich erg had vermaakt dus dat is fijn.

Om een uurtje of half 6/6 uur was iedereen gearriveerd. We hadden lekker wat hapjes op tafel gezet, een leuke Nederlandse afspeellijst gemaakt en iedereen vermaakte zich wel. Om half 7 begonnen Babet en ik met pannenkoeken bakken, dat duurde wat langer dan verwacht maar iedereen heeft uiteindelijk heerlijk gegeten. Om een uurtje of half 10 zijn we de deur uitgegaan naar de "Notte Biancha"! Dat was ook erg gezellig, heel veel bandjes en soorten muziek op straat.

De dag daarna was een feestdag in Italie (de nationale dag van de arbeid) waardoor iedereen vrij was. Dus ik kon lekker uitslapen en een beetje wasjes draaien. Ook ben ik nog even naar Babet geweest om haar een beetje te helpen met opruimen en het afval weg te gooien. Het was uiteindelijk een heerlijk 'luierdagje'.

Woensdag mocht ik weer naar school. Na school scheen het zonnetje weer heerlijk, dus heb ik weer gezellig met Babet in de zon gezeten met onze schoolboeken om wat te leren. Om 5 uur ben ik gaan werken, ook heerlijk in de zon.

Donderdag na school heb ik met mijn oude huisgenootje Sofia pannenkoeken gebakken met de echte Nederlandse pannenkoekenmix die ik hier in de Nederlandse winkel had gekocht: die wilde ze heel graag nog een keertje proberen. Om 5 uur heb ik even 2 uurtjes gewerkt en daarna was er een borrel van de school omdat deze 30 jaar bestond. De school trakteerde op hapjes en drankjes, dat was erg gezellig. Daarna ben ik nog even wat gaan drinken met Sofia omdat het haar "1-na-laatste avond" was.

Vrijdagmiddag heb ik een beetje opgeruimd en kleren gewassen. Daarna ben ik weer 2 uurtjes gaan werken. Na werk heb ik met Babet en 3 vriendinnen van haar (die hier op bezoek zijn) gegeten in mijn favoriete restaurantje hier. Daarna ben ik lekker gaan slapen.

Zaterdag had ik een heerlijke luierdag: lekker een beetje leren, lezen, in de zon zitten en eigenlijk lekker niksen. In de avond waren hier de MTV-awards van Italie. Dat was een heel groot spektakel! Op het piazza michelangelo (waar je een heel mooi uitzicht over de stad hebt) was een groot podium opgebouwd waar een aantal bekende italiaanse artiesten optraden. Daar ben ik samen met Dor heen gegaan. Dat was erg gezellig!

Zondag was eigenlijk een beetje hetzelfde als zaterdag, lekker skypen met vriendinnen, leren, (italiaanse) tv kijken en lezen! Ik vind het heerlijk dat ik hier zulke dagjes kan hebben want ik bedacht me dat ik dat in Nederland heel lang niet heb gehad. En als ik terug ben ga ik dat ook niet meer veel krijgen: de hele zomer heel hard werken om nog wat centjes te verdienen voordat ik ga studeren en dan studeren!!! Want dat is nu zeker: ik kreeg afgelopen week post met het nieuws dat ik in september mag beginnen met mijn studie Rechten in Leiden! Dus daar was ik heel blij mee natuurlijk.

Een ander nieuwtje waar jullie hopelijk ook blij mee zijn is dat ik waarschijnlijk 2 juli om 00.05 aankom op Schiphol!! Maar eerst: nog 2 weken school, 5 dagen genieten met mijn moeder, misschien een paar daagjes Stockholm om mijn ex-huisgenootje te bezoeken en ik wil nog een weekend naar Rome en een paar andere mooie Italiaanse schatten bezoeken (nee, daarmee bedoel ik niet de jongens, maar de prachtige omgeving hier): genoeg te doen dus! Maar daar zijn wel centjes voor nodig, dus ik mag zo meteen weer fijn 2 uurtjes werken. Er stond op de weersvoorspellingen dat het zou gaan stormen vandaag, gelukkig schijnt het zonnetje weer lekker dus ik ben wel tevreden.

Grande Bacio! (Dikke kus)

  • 07 Mei 2012 - 13:57

    Mary:

    Hoi Esmee, ik miste je verslag al vanmorgen vroeg. Gefeliciteerd met je toelating tot Leiden. Prachtig meiske. Ik heb er ook gestudeerd, het is er enig!.
    Wat een leuke foto's heb je on line. Lekker positief allemaal. Van mij een Grande Bacio in return.

  • 07 Mei 2012 - 16:53

    Oma En Opa Los:

    Alles weer gelezen maar het gaat alllemaal nog goed en een goed bericht voor je studie fijn hoor Groetjes Opa en Oma Doeixxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Florence

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Rugzak vol herinneringen

27 Juni 2012

Elba!!

17 Juni 2012

Nederlanders in Florence

11 Juni 2012

La bella.... ZWEDEN

31 Mei 2012

Dutch time
Esmee

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 10479

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 30 November -0001

Florence

Landen bezocht: